onsdag den 16. marts 2016

1.As banankage #lærerindeliv #barselcomingup

Imorgen holder jeg en lille uformel "PåGensynKæreUngerOgForældreNuStarterMinBarselSnaaart" for 1.A og deres forældre.
Jeg har bagt to skønne banankager. Mon ikke de falder i god smag;-)

Her er opskriften -haft den på papir, men tænkte at jeg lige ville gemme den online, så den ikke forsvinder.
Bliver så god og luftig og er super simpel at lave.
Jeg har STORNYDT at have min dejligste køkkenhjælper med i bage-hyggen idag.

Kh Jonna, der så sandelig tæller ned til fredag kl.13.30... ;-)




Hermed 1.As GODE BANANKAGE
Ingredienser:
250 gram smeltet smør
450 gram sukker
5 æg
5-6 modne bananer
2 spsk. vaniljesukker
500 gram mel
2 tsk. natron
50 gram havregryn
1½ dl. kærnemælk
200 g. grofthakket chokolade

1. Tænd ovnen på 150 grader varmluft.
2. Æg, sukker og vaniljesukker piskes til luftigæggesnaps.
3. Tilsæt smeltet smør og kærnemælk.
4. Bland mel og natron. Dette tilsættes sammen med havregryn
5. Bananerne moses og chokoladen hakkes. Dette vendes i.
6. Smør bradepanden (er denne mindre end dem til ovnene, så er der også til et par "smagsmuffins";-)
7. Bages i 35-40 minutter v. 150 grader varmluft. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar