søndag den 17. november 2013

DIY Foldet stjerne

Hermed en DIY til den foldede stjerne jeg viste her.
Den DIY jeg selv fuldte var ikke helt optimal, så jeg har tilladt at lave en uddybet udgave.
Håber andre kan få glæde af den:-)

Skriv endelig hvis du laver stjerner -Så linker jeg til dig. Jo dejligt med inspiration her og der:-)

Det er stjerner som disse, du her kan lære at folde.
God folde-fornøjelse!

1. Du skal brug 7 stykker kvadratisk papir.
2. Fold papiret diagonalt.
3. Fold også diagonalt den anden vej.
4. Fold nu ind til midten som vist.

5. Dette gøres fra begge sider.
6.+7. Det samme gøres i den anden ende.
8.+9. Fold ind så det danner en diamant-form (se billede 9.)

10. Nu skal du bukke bagover
OBS det er vigtigt at den del af figuren, hvor jeg holder min tommelfinger på billedet ovenfor, IKKE er den del man bukker bagover! 

11.+12. Her ses hvordan jeg bukker...

13. Så har du en figur der ser sådanne ud.
Med et langt og et kortere "ben".
Dem laver du 7 af:-)

STJERNEN SAMLES:
14. Et lille ByFonna-fif... Fold den første figur ud som vist (at du ligesom åbner det lange ben hehe;-))
Se billede 14!

15. Kom det korte ben ned i det lange ben! (Det skal ned bag de to flapper)
16. Når du har sat de første to sammen ser det sådanne ud.
17. Gør det samme ("kort ben ned i langt ben" hele vejen rundt)
Så ser stjernen således ud.

18. Når den sidste del er sat i, så passer den ind i den første del, hvor vi foldede de to flapper ud (billede 14)
19. Fold de to flapper omkring.

20. Voila-Så er din foldede stjerne færdig.

Jeg håber, at min vejledning var brugbar.
Spørg gerne, hvis du er i tvivl om noget:-)

Kh Jonna









20 kommentarer:

  1. Bare jeg havde haft din DIY inden jeg selv gik igang. Den er super god! Kh Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Helle. Så håber jeg du får glæde af den nu:-)

      Slet
  2. Glæder mig il at bruge den - skal bare lige have fundet det ´rigtige´ pige.

    SvarSlet
    Svar
    1. Pige?! Hmmm, er det mon papir du mener?;-);-)

      Slet
  3. Jeg må straks igang!- når jeg lige har fået hvilet ud efter en skøn søndag:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Såååå skøn. Virkelig et godt træf:-):-)

      Slet
  4. Super fin D.I.Y., Jonna. Tak for den.
    Nu vil jeg finde papir frem og folde en stjerne el. 2 ... :-)
    *SMIL* fra Lisbet

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lisbeth:-) Hyggede mig også med at lave den.
      Og må advare dig... Man kan slet ik nøjes med kun at lave én;-)

      Slet
    2. Hej igen Jonna,
      Så fik jeg afprøvet din fine DIY.
      Jeg har oprettet et blogindlæg om stjernen OG henviser til dig flere gange ... lige { HER } ...
      *SMIL* fra Lisbet

      Slet
  5. Tak for en super god DIY - og en dejlig dag ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme. Simpelthen dejligt at kunne dele og ja sikke en skøn dag igår:-)

      Slet
  6. Tak for DIY,var ked af jeg ikke kunne komme til kreadag, men håber I havde en god dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme -håber du fandt ud af at vende papiret!

      Slet
  7. Flotte ser de jo ud, men det ligner ikke noget jeg har tålmodighed til :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh de kan ellers anbefales... Det er dejligt afslappende at sidde med når man først knækker folde-koden;-)

      Slet
  8. Wow, hvor er du sej. Jeg ville så gerne prøve så some day må jeg tage mig sammen. Tak for DIYen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er virkelig hyggeligt at sidde med:-) Skønt at være sej;)

      Slet
  9. Tusind tak for inspiration og sød kommentar over hos mig ; ) Dem må jeg prøve at lave : )

    SvarSlet
  10. Måske det er tid at finde papir kassen frem✂⭐

    SvarSlet
  11. Samme stjerne jeg har diy på :-) Er også flot i stor

    SvarSlet