torsdag den 23. maj 2013

Miss Mogensens og Mr Kenwoods burgerboller

Mit 1.projekt på/sammen Mr Kenwood blev burgerboller og det var en succes. 
Så lækkert at slippe for fingrene i dejen. Maskinen er nem at betjene og redskaberne fungerer bare. Smart med stænklåget i plast. 

Mine forældre har haft dådyr, så bøfferne var af fars derfra-Mums:-)

OPSKRIFT PÅ GROVE BURGERBOLLER:
50 g gær
5 dl lunken vand
2½ tsk sukker
1 tsk salt
2 æg
0,4 dl olie
150 g. groft rugmel
100 g. havregryn
600 g. hvedemel
 

(10 store)

1. Opløs gær i vand og rør sukker, salt, olie og æg ud deri. 
2. Tilsæt rugmel og havregryn. 
3. Nu tilsættes hvedemel efter behov og der æltes godt. 
4. Dejen hæver 1 time. 
5. Slå dejen ned og del den i 10 stykker, der rulles til boller. 
6. Bollerne trykkes flade (2 cm i højden) og hæver 30 min. på bageplade. 
7. Pensel dem med æg/vand/mælk og drys med sesam. Jeg brugte vand og det var super. 
6. Bag bollerne 12 min ved 210 g. til de er gyldne.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar