søndag den 2. december 2012

1.december og pebernøddeopskrift

Fantastisk at december starter i en weekend i år.
Min teammakker og jeg filmede igår en lille appetizer til 3.A, der i næste uge skal have emneuge under overskriften "IT med Jul på". Sjovt:-)

Bagt skønne pebernødder, ja vil stolt sige det er de bedste jer har smagt faktisk;-) Opskriften stammer fra Lagkagehuset og findes flere steder.
Her er den hvis du skulle få lyst -und dig selv det;-) Tror det we fløden der gør magien:-)

PEBERNØDDER A'LA LAGKAGEHUSET
250 g smør
250 g sukker
1 tsk. stødt ingefær
1 tsk. kanel
1 tsk. hvid peber
1 tsk. kardemomme
1 tsk. bagepulver
1 tsk. natron
1 dl piskefløde
500 g mel

Smør og sukker piskes godt sammen med elmikser. Piskefløden piskes roligt i. Bland krydderier, bagepulver og natron i melet og rør det så i dejen. Ælt det sammen med hænderne.
Tril dejen ud i pølser, ca. på tykkelse med en lillefinger. Skær dem i små stykker (ca. 1 cm.) lange og tryk dem let sammen i toppen. Sæt på bageplader. Bages i 8-10 minutter ved 200 grader, de skal ikke blive alt for brune og pas på at de ikke får for meget under bunden.

ZPAGETTI-TÆPPE
Ah-i formiddags blev Zpagetti-tæppet til en god veninde+kæreste færdigt:-)
-glæder mig til de får det:-)











6 kommentarer:

  1. Uhmmm, den opskrift snupper jeg lige, den skal prøves. Flot tæppe :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak du og bag endelig nok nødder....uuuuuhm;-)

      Slet
  2. Ej altså - nu er jeg jo TOTAAALT lækkersulten efter pebernødder - den opskrift må da prøves i weekenden - hvis ikke før :))))

    Er det i orden med dig hvis jeg først går i krig med din ugle i starten af det nye år? der er lidt pres på for tiden :)

    Kh Karina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih ja, kære Karina det er da bare HELT og aldeles i orden. Ingen stress-december er travl og skal også kunne nydes, når man har tid til det😊
      Bag dig en god portion pebernødder-de svinder på mystisk vis hurtigt;-)
      Kh Jonna

      Slet
  3. Ja de pebernødder er bare gode, den har jeg også brugt nogle år :-) men har fået en ny opskrift der skal prøves en af dagene! Hvis jeg kan lave den lige så godt som min svigermor, så er de også mega gode ;-) skal nok blogge opskriften :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Uhm Nanna, det lyder sørme lækkert med endnu en god opskrift:-)
      Man burde ha flere fridage i december til alt det vi skal nå;-)

      Slet