tirsdag den 23. oktober 2012

Hæklet insekt...tror jeg nok;-)

Ah elsker bare når hængepartier afsluttes!
I min "ufærdige-hæklerier-skuffe" lå der en rund krop samt et rundt hovede. Var oprindeligt lavet som prototyper til bamsen her.
Nu skulle de laves til noget...
Endte i aftes med at lave dette insektlignende dyr. -Havde en ide til at lave vinger, så det skulle prøves.
Tadaaaa!

Opskrift til vingerne:
Hækles i hvidt dobbeltgarn (Nål 2.5)
1: 4 lm – Samles til en ring med 1 km i 1. lm
2: 6 fm i ringen
3: 2 fm i hver m (12 m)
4: *1 fm, 2i1* (18 m)
5: *2 fm, 2i1* (24 m)
6: 6 fm, 1 km, 1 lm – Nu vender du vingen og hækl det samme tilbage igen.
7: 5 fm, 1 km, 1 lm  – Nu vender du vingen og hækl det samme tilbage igen.
8: 4 fm, 1 km, 1 lm  – Nu vender du vingen og hækl det samme tilbage igen.
9: 3 fm, 1 km, 1 lm  – Nu vender du vingen og hækl det samme tilbage igen.
10: 2 fm, 1 km, 1 lm  – Nu vender du vingen og hækl det samme tilbage igen.
11: 1 fm, 1 km, 1 lm  – Nu vender du vingen og hækl det samme tilbage igen.
Træk tråden igennem og hæft ender.


Har DU nogle hængepartier i skufferne?! (Hehe kan nævne at jeg stadig har nogle i min;-))


Sysler hver dag med at indrette mere og mere her i vores Lystrup. Fandt med et smil på at ændre denne blå vase til en blå stage-vild med resultatet :-)

Hvad har DU også givet noget i gemmerne ny funktion?

2 kommentarer:

  1. hvor er den sød

    God ide med vasen ser rigtig flot ud

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og nu er jeg selv gået forbi flere gange og kan bare mærke at jeg blir glad af det nye look:-)

      Slet